+ KaJiaN SoSiaL +

KoiR ApReSiaSi MuZiK

| 07 May 2011
Assalamualaikum w.b.t. dan salam sejahtera, salam 1Malaysia buat kalian yang sudi berkunjung ke teratak PISMP Kajian Sosial ini. Semoga ape yg dikongsikan di sini dapat kite manfaatkan bersama, kerna mungkin aktiviti yang kitaorng anjurkan dan adakan dapat kalian smua anjurkan. Tanpa mengira kalian guru pelatih dari IPG ataupun mahasiswa dari IPTA/IPTS mane2 pun. Blog ni memaparkan pelbagai aktiviti yg kami sertai dan kami adakan, insyallah selagi diberi kesempatan olehNya, blog ini akan trus wujud dan menjadi suatu saluran maklumat kepada sesiapa sahaja yang ingin mengenali kami. Sebenarnya kami dalam proses ingin membuat sebuah blog khas Koleksi Nota-nota pismp kajian sosial termasuk juga tajuk2 dari subjek2 lain yang kami pelajari. Tetapi ianya masih di dalam pembikinan dan admin still dlm proses mengumpul bahan-bahan pembelajaran dan nota-nota yang ada. Insyallah doakan kami dapat menjayakannya.

Pada kali ini, kami ingin berkongsi dengan kalian smua tentang aktiviit terbaru kami iaitu aktiviti yang kami sertai di minggu apresiasi seni vokal anjuran PISMP Prasekolah Sem 5. Sebenarnya minggu apresiasi ni telah lama dianjurkan tetapi memandang berlakunya kemangkatan Bonda Yang Dipertuan Agong yang juga Sultan Terengganu, maka tempoh selama 40 hari setelah kemangkatan Bonda YDPA, seluruh negeri Terengganu tidak dibenarkan mengajurkan sebarang program berbentuk hiburan dalam apa jua rupa sekalipun. Disebabkan oleh itulah pengajuran minggu apresiasi seni vokal ini ditunda kepada tarikh setelah 40 hari kemangkatan iaitu pada 6 dan 7 Mei 2011. Pada mulanya kitaorng bergabung dengan unit PAI 1 dan juga PAI 2 untuk menyertai pertandingan koir, tetapi disebabkan oleh kitoarn terlibat dgn BIG (Bina Insan Guru), maka kitaorng tarik diri pada mulanya. Selepas balik dari BIG, Ketua Unit, Pusparajan menerima arahan dari PISMP Prasekolah bahawa kelas kami diwajibkan untk menyertai pertandingan ini. Maka pihak pengajur telah menggabungkan keempat-empat unit yang terlibat dgn BIG bersama kami iaitu unit PJ, PK dan juga PSV untuk dijadikn satu kumpulan koir. Maka kitaorng pun berlatihlah. Pada hari jumaat (6 mei 2011) kitaorng berlatih koir dan pada sebelah malam 7 mei 2011 kitaorng msuk pertandingan. Jom ktie tgk sepanjang pertandingan berlangsung.

Hadirin yang hadir memenuhi dewan untuk menyaksikan persembahan, ramai sgt, yela sape x suke hiburan2 ni kan..


Kitoarng tiba di Dewan Al-Farabi pada pkul 9 malam dan berkumpul di temapt duduk belakang utk bersedia sekiranya dipanggil ke pentas. Yang Baju Oren tu adalah baju rasmi koir kitoarng, iaitu baju BIG, he3x..

Berbincang dgn konduktor koir iaitu Nadzmi PJ, yang pakai baju BIG warna ungu tu dan bertopi sudu, he3x..


Maka persembahan pun bermula, dimulakan dgn persembahan koir dari kumpulan pertama iaitu unit TesL PPISMP Sem 2.

Lepas tu turn utk nyanyian solo lak. Diselang selikan antara koir dan juga nyanyian solo. Kat bawh ni Cibbik PJ ngah mendendangkan lagu yang ditujukan khas kepada sahabat mereka yang telah tiada iaitu Melati PJ.

Kt bawh ni adalah geng TesL batch kitaorng iaitu TesL yang dgabungkn, diorg ni pakai baju tshirt love TesL dan pakai topeng tutup mata, taklah malu sangt kan, he3x...

Lpas tu baru geng kitaorng, nampak tak gambar kt bawah ni, ni la geng koir kitaog yg menggabungkan unit Kajian Sosial, Pendidikan Khas, Pendidikan Jasmani dan Pendidikan Seni Visual. Dalam nak dekat 30 org gk yg msuk sbb rmai yg dh balik kampung, yela sbb study week kan, rmai yg balik, he3x... Pakai baju oren BIG siap pakai topi BIG lagi, he3x... stylo btul..

Haa, kt bawh ni lak senior kitaong, diorg menggabungkan PISMP KS 1 dan KS 2, gempak siot diorg punye persembahan, he3x... memberikan saingan la kpd unit2 lain, he3x...

Eh2, mason dan mior ke tu? hehehehe

Kat bawha ni lak satu-satunya kumpulan koir feminin iaitu koir PISMP Math 1 & Math 2 batch ktiarong, he3x.... xder laki, smua pmpuan, agaknya laki smua balik kot, he3x..


Lepas tu ader pertandingan nyanyian solo dari junior iaitu Muzakkir, nyanyi lagu sama dgn yg Cibbik PJ nyanyi tadi, he3x... Cube tengok kat bawah, siap ada Fan Club lagi tu, angkat2 poster kot, he3x... Meriah gile supporter muzakkir ni...

Ha, yg ni mmg stylo, our senior, he3x... mmg best suara dia nyanyi, mmberikan saingan gk kpd nyanyian solo yang lain.


Program pada malam tu berjalan dgn lancar walaupun koir kitaorng agak berterabur, maklumlah berlatih sekali je, pastu trus msuk pertandingan, he3x... mmg bajet msuk utk suka-suka je, bukn nak prize pun, he3x.... Program pd malam tu habis dlm pkul 11.30 malam lebih gk, he3x.. Our Director IPG KaDRI pun ada dtg utk pnyampaian hadiah, he3x...

PERTANDINGAN KOIR
MINGGU APRESIASI SENI VOKAL
IPG KaDRI
6 - 7 MEI 2011

0 komen:

Post a Comment

 

Copyright © 2010 .+ KaJiaN SoSiaL +